Svět Magnólie

„Asterion je zvláštní svět. Je to svět splněných snů i svět nočních můr. Jeho tvorba probíhá v myslích autorů a na stránkách příruček, časopisů, knih i poznámkových sešitů už přes třináct let. A krom toho, že se projevila tisíci popsanými stranami, přinesla také to nejdůležitější – zábavu a zážitky. Mnoha hráčům RPG a stovkám čtenářů pomohl Asterion zjitřit fantazii a zažít dobrodružství, jaká náš skutečný svět neumožňuje. Díky Asterionu se může kdokoliv přenést do fantaskního prostředí, které nabízí poněkud jiné zápletky a možnosti než náš reálný život. Kdokoliv se může stát moudrou čarodějkou, odvážným rytířem či podlým zloduchem. Každý může sehrát roli, po jaké vždy toužil, ale také prožít příběhy, které mají daleko k idylce.“

Z Volání divočiny, Jan Čenis Galeta

Co mě k němu přivedlo? Byla to soutěž na téma „zločin a trest“, z které později vyšel stejnojmenný povídkový sborník. Příběhy se odehrávaly v různých herních světech, podle toho podtitul sbírky – Hry s příběhem. Na gymníziu býval Dostojevský můj oblíbený autor, takovou výzvu jsem nemohla nechat jen tak. Ponořila jsem se do tajů tohoto kouzelného světa a v roce 2010 vznikla Magnólie – původně jako jednorázová hrdinka, cynička proplouvající životem, konkrétně povídkou Derteonský roh. V dalším tematickém sborníku Ocel a krev se k nám v Plavenském divu vrátila. Abychom s ní vydrželi, ubylo cynismu a přibylo kladů.

Ve Hrách s příběhem se o něm dočteme:

„Ačkoliv jde o svět menší než Země a mnohem méně zalidněný, nabízí tolik možností, že každý, kdo má rád fantasy, si vybere to své. Asterionské příběhy se mohou odehrávat ve všech klimatických pásech, ve velkoměstech, divočině i starobylých rozvalinách, na zemi i pod ní, na mořské hladině i ve vodních hlubinách, a také ve Stínovém světě – tedy v jiné úrovni existence, kde platí zcela odlišné zákony. Asterion nabízí i různá kulturní prostředí – od variant pozemského pozdního středověku a rané renesance, či velkých civilizací dálného východu, přes barbarské kultury inspirované dávnými Slovany, Indiány, Mongoly a africkými kmeny, až po zcela jedinečné a originální pojetí některých ras (např. elfů, orků nebo korullů), u nichž byste jen těžko hledali analogie v pozemské historii nebo v jiných fantasy. Zároveň jde o svět tak široký, že není problém zasadit do něj příběh v podstatě v jakémkoliv subžánru, jaký dnešní fantasy zná.

Asterion vychází od roku 1999. Tehdy se partě kluků z jižní Moravy splnil sen – svět, který si původně vytvořili pro své vlastní hry, vyšel tiskem a otevřel se tak mnoha dalším nadšencům her na hrdiny. Od těch dob prošlo autorským kolektivem zhruba čtyřicet tvůrců ze všech koutů České republiky. Někteří přispěli více, někteří méně, každý z nich však zanechal stopu.

Asterion má také svou knižní řadu, do které přispěli nejvíce Martin Darion Antonín rozsáhlou novelou Secondo Movimento (Druhá věta) ve Městě přízraků (Straky na Vrbě, 2009), Zbyněk Kučera Holub partou svérázných dědků hrobníků – Krumpáč a motyky – Smrťáček aneb Cesta za smrtí a zase zpátky (Straky na Vrbě, 2008), Krumpáč a motyky – Hrobnické historky (Mytago, 2012) a Zpívající meč: Čajový drak a kočičí démon (Mytago, 2011), Jan „Čenis“ Galeta románem o vražedkyni Vločce, Stíny Erinu: Šíp v zádech (Mytago, 2011), Hanina Veselá cyklem o oblíbené psioničce Magnólii (Magnólie a démon, Mytago 2013, kolibří Slza pro dračího pána, Mytago 2014 a Drak bere vše, Mytago 2015) a Radovan Kolbaba temně laděnou Pevností zoufalství (Mytago, 2012). Za pozornost stojí společný román Zbyňka K. Holuba a Jana Č. Galety, Cesty snů (Zoner Press, 2010) a nejnovější počin, sbírka čtyř příběhů oblíbených hrdinů uvedených autorů – Marellion (Mytago, 2015).“

(In: Hry s příběhem: Volání divočiny, Mytago 2016, str. 77 – 78.)

DALŠÍ TITULY:

ODKAZY:

Asterionská knižní řada

Stránky světa Asterion

Diskusní fórum

FB stránky světa Asterion

Asterion na XB 1

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


3 + 9 =